Diagnostyka turbosprężarek

Serwis Bosch Diesel Center

Komputerowa diagnostyka turbosprężarek

Jedną z częstszych usterek pojawiających się we współczesnych silnikach diesla a także w najnowszych konstrukcjach benzynowych jest uszkodzenie turbosprężarki. Brak mocy w pojeździe może być wynikiem zbiegu wielu negatywnych czynników, natomiast bardzo często to właśnie problem z turbosprężarką jest główną przyczyną nieprawidłowej pracy jednostki napędowej. Niestety wiele serwisów zajmujących się diagnostyką nie przywiązuje uwagi do faktu, że współczesne układy napędowe są skomplikowanymi zespołami naczyń połączonych. Usunięcie awarii turbosprężarki poprzez jej wymianę na nowy egzemplarz lub umieszczenie tak samo wydajnej, ale zregenerowanej nie musi wiązać się z rozstrzygnięciem problemu. W niedługim czasie klienci tego rodzaju serwisów mogą zostać zmuszeni do zmierzenia się z kolejnymi awariami, w tym także kolejną usterką niedawno wymienionej turbiny.

Dlatego też, podstawą w serwisie Turbo-Tec jest nie tylko wykrycie problemu, ale przede wszystkim skuteczne odszukanie jego przyczyn. Tylko tego rodzaju tok myślenia serwisantów może prowadzić w efekcie końcowym do rozwiązania, które będzie w pełni po myśli Klienta.


Diagnostyka turbin

Diagnostyka turbosprężarek w samochodzie:
Diagnostyka komputerowa w oparciu o urządzenia Bosch, Texa, Delphi, VCDS
Kontrola parametrów takich jak odczyt błędów, ciśnienie doładowania, przepływ powietrza, temperatura powietrza, temperatura spalin itp.,
Diagnostyka funkcjonowania zaworu egr, zanieczyszczenia filtra DPF, FAP,

Wykrywanie nieszczelności SMT 300



Serwis Turbo-Tec posiada jedno z dwóch dostępnych na terenie Polski urządzeń SMT 300. Zostało ono przeznaczone do wykonywania badania szczelności każdego zamkniętego układu. Wielkość wycieku oraz jego lokalizacja można ustalić w dwóch etapach. Wykrywacz może być stosowany do badania układów odprowadzających pary paliwa, a także w innych miejscach. Umożliwia testowanie zarówno obiegu zamkniętego, na przykład układ dolotowego jak i wydechowego, jak również wykrywać miejsca przenikania powietrza i wody. Dzięki wykorzystaniu zintegrowanego trybu testowego można wstępnie testować układy zamknięte bez dymu, a następnie wprowadzać go dopiero w razie potrzeby. Można również dokonywać regulacji ilość wytwarzanego dymu, co powoduje, że łatwiej jest wykryć niewielkie nieszczelności.

Pomiar ciśnienia oleju próbnikiem w zakresie pomiarowym od 0do 10 bar
Pomiar ciśnienia sprężania próbnikiem w zakresie od 10 do 50 bar
Pomiar szczelności cylindrów próbnikiem ze wskaźnikiem manometrycznym od 0-100 %


Chcesz dowiedzieć się więcej o regeneracji i diagnostyce turbosprężarek?
Zobacz więcej

Serwis Turbo-Tec

Rozwiązujemy problemy, którym inni nie podołali.

Zamów wizytę